05 Dec

Serbest Gezen Bir Okul - MeşePalamudu AnaOkulu - Hoşgeldin Kara Kış :)

Meşe Palamudu 15 günde bir gelen tek okul. İnanılmaz bir yoğunlukla çalışıyor çocuklar kampa gelince. Orman yürüyüşündeki hakimiyetlerini iyice geliştirmiş ve arazide kendilerini kollayarak oyun kurabilmek konusunda inanılmaz yol almış durumdalar. Bu yoğunluktaki bir ziyaret çocukların arazi ve ormanla sıkı bir bağ kurmalarına olanak sağlıyor. Böylece kendiliğinden gelişen oyunlara daha çok zaman açılıyor.

Kara kışı karşıladık bugün kampta Meşe Palamudu ekibiyle ☺, çocuklar öyle yoğun bir keyifle varıyorlar ki kampa, soğuk, yağmur hiç bir şey yavaşlatmıyor onları. Arada eller üşüyünce soba başına toplaşıyoruz o kadar. Orman yürüyüşüne gelince, orada yapılan işler güçler, tırmanmalar, kaymalar vs. zaten üşümeye pek fırsat bulamıyoruz ☺ Bugün yoğun bir arazide çalışma günü oldu. Yolumuzu basan suyu Mehmet Usta ile çalışan ekip bir kanal açarak su hendeklerimize bağladı. Biriken suyun neredeyse yarısı bu yoldan hendeğe aktı.

Turşu kurmayan çocuk kalmayacak motivasyonuyla turşu kurmaya devam ediyor Nesrin ve çocuklar. Çünkü geçen mutfak çalışmasında deneyip gördü ki erişte açmayan çocuklar bundan hiç memnun kalmadı.. O zaman biz de karar verdik ki mutfak çalışmalarını ay ay değiştirmeyelim. Tüm çocuklar bu çalışmayı yapana kadar sürdürelim. Erişte açamayan çocuklar kalmıştı ama turşu kurmayan çocuk kalmasın ☺ Ayrıca domun içindeki düzenleme çalışmaları devam ediyor. Ekme biçme ekibi araziden bazı bitkileri doma taşıyor. Yine bizim ektiğimiz baklalar bunlar.

Bakalım şaşırtıldıkları yeri sevecekler mi? Çünkü bakla olağan uygulamada önce fidelenip sonra şaşırtılmaz da... Bakalım. Orman barınağımız son sürat devam ediyor. Yakın bir zamanda üstünü tamamen kapatmayı umuyoruz. Orman barınağımıza vardığımızda, kısa bir dinlenmenin ardından uzun uzun çalışmaya dalıyoruz.

Dönmemize yakın ben kitap okuyorum dinlemek isteyenlere. Dileyenler çalışmaya, etrafta dolanmaya devam ediyorlar. Sonra yaşasın dönüş yolundaki orman kaydırakları! Çamurdan kaydıraklarda buzda kayar gibi kayıyoruz. Araziye varıp topluca yemek yemek harika. Ardından bulaşık yıkamak biraz zorluyor soğuk havalarda. Bulaşığın ardından hemen soba başında el ısıtmak için toplaşıyoruz.

Serbest oyun zamanının ardından yine dağılıyoruz. Ormana gidenler açık sınıfa, arazide kalanlar ormana. İlk orman yürüyüşü yapan ekip domda biraz mantar inceleyip mantar üzerine konuşuyor ve kütüğün üzerindeki mantarların ve yanımızda getirdiğimiz bir kaç küçük mantarın resimlerini yapıyor bakarak. Yağmurdan su hasat ettiğimiz alanda su oyunları, araziden topladığımız dallarla yapacağımız yeni yıl ağacının hazırlığı, kitap karıştırmak, kütüphanemizi düzenlemek ve ara ara çıkıp oyun oynamak derken yine zaman akıp geçti.

Önce yoğunlaşıp sonra aralarda dilediğimizi yaptığımız akıcı bir süreç bu. Birlikte yaptıklarımızdan ve çocukların kendi şekillendirdikleri süreçlerden öğrendiğimiz bir dolu şey var. Bu "ara" zamanları çocuklara sunmaya çok özen gösteriyorum. Arazinin benim keşfedemeyeceğim olanaklarını çocukların kendi başlarına bulacağı kıymetli zamanlar bu ara zamanlar.