19 Mar

Serbest Gezen Bir Okul - YeniOkul İlköğretim ve Ortaokulu - Bize Ait Alanlar

Yeni Okul Öğrencileri Bizimleydi Bugün.Baharın gülen yüzü ile başladık güne bugün yine. Çocuklar Permakamp’a geldiklerinde 15 dakika serbest oyun oynadılar öncelikle. 15 dakikanın ardından bildik sürecimiz girdi devreye. 6. Sınıf ve 5. Sınıf  öğrencileri benimle ve Mehmet’le birlikte orman yürüyüşüne çıktılar. 3. Sınıf öğrencileri Seteney, Ece, Nesrin ve Tolga ile birlikte Permakamp’ta kaldılar. Bizim ardımızdan onların 15 dakika daha serbest oyun zamanları var. Bu serbest zamanın ardından önce açık sınıf çalışması ardından ekip çalışmaları yaptılar. Leylekleri gördük geçen hafta. Bu yüzden önümüzdeki haftalarda göçmen kuşlar ve kuşlar açık sınıf çalışmamızı renklendiriyorlar.

Mutfakta pideler pişiyor bahçede sebze yatakları hazırlıkları devam ediyor. Baharın getirdiği bir dolu bahçe işi var önümüzdeki günlerde gündemimizde. Bugün soğanları ekmek için yoğun bir çapalama çalışması yapıldı mesela. Biz orman yolunda iki ekibe ayrılmış hızla ilerliyorduk bu esnada. Hızla uçarak gitmek isteyenler ve arkadan aheste beste gelenler. Aheste beste ekibine Mehmet eşlik etti, uçan ekibin arkasından ben koşturdum. Sanki ormanı bir çırpıda aşmak istermişçesine hızla yol aldık. Patikadan koşarak çıkıp, ağaç tünellerinde geçerek devrik ağaçlar ülkesini geçip oradan da Nuh’un gemisi dediğimiz yere büyük bir hızla vardık. Kimi zaman sadece yol almak her şeyden önemli. Yetmedi daha da uzaklara açılmak istedik ancak durup ağaçlara tırmanmaya ikna etti Mehmet ekibi. Bu sayede biraz durup soluklanacak etrafa bakınacak zaman bulabildik. Durum içinde olduğumuz  anın tadını çıkarma çalıştık. Sonra yine önden uçarak aşağı inenler ve  aheste besteler olarak ikiye ayrılmış bulduk kendimizi dönüş yolunda.  Kayalık alanda  toplandık bir araya. Buradan sonrasını sakince yürümeyi becerdik şükür.  Permakamp’a varınca yemek saati için çam ağaçlarının altında toparlandık. Çorbalar, çantalardan çıkan güzel piknik atıştırmalıklar ve okuldan gelen sandviçlerle keyifli bir yemek saati.

Yemekler yendi bulaşıklar yıkanda ve o kulu serbest zaman geldi. Riva deresine akan su hasadı hendeğimizin ağızında oluşmuş olan küçük gölette  kurbağa avlayanlar, kazı yapıp taş çıkaranlar, oyun alanında oynayanlar ve kendi tasarladıkları köprüyü inşa etmek için çalışanlar. Hemen herkesin kendine göre bir işi var. Ama aralarda ne yapacağını bilemeden dolananlara da rastlamak mümkün. Kıymetli anlar bu anlar. Açık havada bir başına kendine ait deneyimler geliştirmek için fırsat bulabilmek bu dönem çocukları için öyle kolay ele geçen bir fırsat değil. Böyle zamanlar çocukların doğa ile derinlemesine  ilişkiye geçti tabiatla olan bağlarını derinleştirdikleri zamanlardır. Bu ilişki kimi zaman ormanda kuvvetlenir kimiz zaman tek başına boş boş gezerken keşfedilen bir şey ile. Bu kendine kapalı dağınık oyunların ardından açık sınıf çalışmasını bu defalık pas geçiyor bizim ekip. Çünkü orman yürüyüşüne çıkmadan önce bir anlaşma yaptık bizimkilerle. Bu esnada öğleden sonra 3. Sınıf öğrencileri Seteney ve Ece’nin eşliğinde orman yürüyüşüne çıkıyorlar.

Bizim ekipten bir grup arka hendeğin dereye bağlandığı alanda kendileri bir köprü inşa ediyorlardı bu sabah da orman yürüyüşüne hiç çıkmak istemediler sabah çünkü işlerini yapmak istiyorlardı ve bu çak kıymetli bir projeydi. Ben de onlara öğleden sonra projeleri üzerinde çalışmaları için onlara uzun zaman vereceğime dair söz vermiştim.  Sözümü tuttum. Sabah Permakamp’a geldiklerinden beri köprü üzerinde çalışan yedi çocuğa hiç müdahale etmedim sadece ahşap ve el aletlerine ulaşımlarını kolaylaştırdım. Ancak bu projeye dahil olamayan diğer çocuklar da ekiplere ayrılıp çalıştılar.

Benimle çapa yapan, göleti derinleştiren ve ilk  domates tohumlarımızı eken ekip ve Mehmet ile büyük bir masa yapan ekip. Bu ekip artık marangozluk konusunda kendilerini bir hayli geliştirmiş durumda. Yakında çocuk oyun alanına da yeni tasarımlar ekleyecekler. Yani bugün öğleden sonra mutfağa girende olmadı çünkü herkes dışarda çalışmak istiyordu. Köprü inşa eden ekip öğlen 12.30 dan 14.15 kendi tasarımları üzerinde çok yoğun bir ekip çalışması sürdürdüler. Aramızdan bazıları yine hiç bir ekibe dahil olmamayı seçip ortada boş boş dolandılar. Ancak bu boş dolananların diğerleri üzerinde bu defa bir tesiri olmadı çünkü diğerleri kendi yaptıkları işten yoğun bir zevk alıyorlardı ve işlerine yoğunlaşmışlardı. Özgürlük alanları, kendi tercihlerini yapmak ve karar almak bunlar çok incelikli beceriler aslıdan kimi zaman biz yetişkinlerde aldığımız karalardan memnun olamıyoruz. Kim bilir Permakamp bugün kimi çocukların kendi kararlarını tartmaları içinde alan olabilmiştir belki de... Orman yürüyüşünden döneneler patlamış mısır yeme faslı ve üst  baş değiştirip okula dönme telaşı hepsi bir arada bu saatlerde ara kovanına dönüyoruz her defasında. Koşuşanlar, bağrışanlar işlerini bıkmak istemeyenler. Sonra çocukların gidişiyle ani bir sessizlik, çocukların ardından hep bir mahzunlaşıyor Permakamp.