04 Nov

Serbest Gezen Bir Anaokulu - Meşepalamudu Çocukevi - Dağ Keçisiyiz artık biz..

Meşe Palamudu Çocuk Evi üçüncü defa bizimleydiler.

Evet bu ilk aylarda sayacağım böyle tüm bu gelişleri. Çocuklar öyle hızlı adapte olup öyle güzel kullanmaya başlıyorlar ki Permakamp’ı hesaplayasım geliyor daha ne kadar zaman geçti ki diye..

Olağan akışımızda gruplara ayrıldık. Sabah ormana yürüyen grup yolda o kadar çok çeşit mantar gördüler ki dönüşte mantarlar üzerine konuşmadan edemediler. Büyük mantarlar küçük mantarlar rengarenk mantarlar...

Ormana zemini daha bir ıslak daha bir kaygandı güneş şansa bizi hala ısıtıyordu. Ama çocuklar birer dağ keçisine dönüşmeye başlamışlar bile ben kayıyorum onlar tırmanıyorlar pıtır pıtır  Ormana ormanlık alana tanışıklıkları nasıl bir hızla gelişiyor inanılmaz. Bunu gözlemleme fırsatı bulabilmek büyük bir keyfi. Ormanı yadırgama duygusu gün geçtikçe azalıyor bir merak bir heyecan bir tatlı telaş tırmanıyoruz ormanın derinliklerine. Ormandaki dinlenme noktamıza gelince herkes kendince etrafa bakınıyor. Sonra kısa bir kitap okuma sekansı. Ardından Permakamp’a dönüş yolu. Orman kaydıraklarından kaya kaya mantarlara baka baka.
Biz ormandayken kampta kalan grup açık sınıf çalışmasında hayvan yuvaları üzerine konuşmuşlar ve çalışmalar başlamışlar.
Ardında Mutfak ekibi ve bahçe işleri ekiplerine ayrılmışlar. Mutfak ekibi bugün Nesrin’le galeta yaptılar. Çörek otlu ve kekikli. Bahçe ekibi dom’a giden yolun yapımına devam etmişler.

12..00 da tüm gruplar yemek masasının etrafında toplanıyoruz. Ardından bulaşıklarımızı yıkayıp yapılandırılmamış serbest oyun zamanına geçiyoruz saat 13.00’a kadar.

Sonra ormana yürümeyen ekip ormana, yürüyüş yapan ekip açık sınıfa. Yürüyüş yapan ekip ağırlıkla mantarla üzerine çalıştılar.

Sonra mutfağa galeta yapmaya gitti bir kısmı bir kısmı kesinlikle kendi kurdukları oyunu oynayacaklarını bildirdiler bana  iki kişide sebze yataklarında benimle birlikte çalıştılar. Bir sebze yatağını iyice temizleyip havalandırıp ardından pazı tohumlarını attık. Bu arada bir kaç böcek ve pek çok solucanı inceleme şansımız oldu. Ayrık otu ne onu konuştuk. Tohumların üzerini ince toprakla örttük. Tatlı uykular tohumlar. Sağalacakla büyüyün dedik